11-01-2012

Els usuaris/es de les Llars amb Suport de Fundació Lar participen a les V Jornades de Salut Mental

Els usuaris i usuàries de les Llars amb Suport de Fundació Lar participen a les V Jornadesde Salut Mental al Vallès Oriental: “El procés de recuperació en Salut Mental” presentant una filmació de lesseves experiències personals des de les Llars amb Suport com el seu lloc de vida.

Aquest any, i per cinquè any consecutiu, s’han realitzat les V Jornadesde Salut Mental al Vallès Oriental, sota el nom El procés de recuperació en Salut Mental, i en les quals Fundació Lar ha participat formant part de la Comissió Tècnica. Les Jornades es van celebrar el passat27 d'octubre al Centre Cívic Nord de Granollers.

Un dels objectius de les Jornades era el de donar a conèixer històries positives de recuperació en salut mental, i en aquest context  els usuaris i usuàries de les tres Llars amb Suport de Fundació Lar, juntament amb el suport de l’equip tècnic del servei, van elaborar una filmació que es va presentar a la taula rodona on es plantejaven “Experiències de recuperació en primera persona”. El contingut de la filmació feia referència a les diferents opinions, vivències i comentaris personals dels usuaris i usuàries del servei en relació a la seva experiència a la Llar amb Suport com el seu lloc de vida.

Aquestes jornades pretenen obrir un debat sobre els principis de la rehabilitació i de la recuperació i sobre com aquest enfocament pot ser desenvolupat en tots els serveis de salut. La finalitat és poder consensuar models d’intervenció apropant-nos a la filosofia de la recuperació, crear un llenguatge comú que faciliti el treball de coordinació entre serveis i, en definitiva, millorar l’atenció de la salut mental en el nostre territori.

Els objectius generals de les jornades tenen a veure amb: establir sinergies de treball conjunt de totes les entitats que treballen amb persones usuàries de salut mental del territori; i fer difusió del model de recuperació i les bones pràctiques d’intervenció amb persones amb trastorns de salut mental.

Les jornades es van emmarcar dins les activitats realitzades a la comarca per celebrar el Dia Mundial de la Salut Mental.