04-02-2021

Servei d’Acompanyament a la Vida Independent per Discapacitat Intel·lectual.

Fundació Lar  acompanya amb el Servei d’Acompanyament a la Vida Independent per salut mental (Antic Servei de Suport a l’Autonomia de la Pròpia Llar) des de l’any 2004 a persones amb problemàtica social derivada de malaltia mental que viuen al seu propi domicili, oferint  suport en totes les activitats de la vida diària necessàries per promoure la seva autonomia personal i social (cura personal, tasques domèstiques, salut  i integració comunitària).

Estem molt contents d’informar que hem ampliat la població destinatària d’aquest servei i podrem acompanyar en aquest camí també a persones amb discapacitat intel·lectual.

El procediment d’accés és el mateix: les persones que ho vulguin sol·licitar ho poden realitzar mitjançant la sol·licitud d’accés del Servei d’Acompanyament a la Vida Independent, tramitada des d’organismes, entitats publiques o privades, o per la mateixa persona sol·licitant, presentades a les oficines del Departament d’Afers Socials, Treball i Famílies.

Recordeu que la persona ha de tenir reconegut mínim un 33% de discapacitat, on almenys un 25% ha d’estar causada per la mateixa patologia, tenir més de 18 i menys de 65 anys, poder desenvolupar activitats de la vida diària amb el suport previst i ajustat a les seves necessitats, i tenir valorat el grau de  dependència.

Per a més informació podeu contactar amb l’Àrea d’Habitatge de la Fundació i aclarirem els vostres dubtes.