25-04-2016

Participació dels Clubs Socials amb el Cosmocaixa

Durant el primer trimestre d’aquest any 2016 el Club Social Torrassa i Portalet de Fundació Lar han participat a un projecte del Cosmocaixa de Barcelona, museu que convida a entitats de Fòrum Salut Mental, (a la qual Fundació Lar està associada) amb l’objectiu de promoure la inclusió de les persones amb problemes de salut mental a través d’activitats d’oci i cultura.

Usuaris dels Club Social Torrassa de Llinars del Vallès i del Club Social  Portalet de Granollers de Fundació LAR, han participat activament en aquest projecte, el qual  consistia en tres dinàmiques: un primer moment en què els participants realitzaven una visita guiada al Bosc Inundat (un dels espais més emblemàtics del museu),  una segona fase en la que els usuaris realitzaven una obra artística lliure inspirada en aquest espai tan màgic,  i finalment  la presentació de les obres en un acte de clausura al mateix museu.

Els usuaris del Club Social Torrassa i Portalet després de visitar l’Espai del Bosc Inundat van posar fill a l’agulla i van crear un mural conjunt utilitzant com a material patates i pintura. L’obra va ser fruit d’una gran creativitat i de molt treball en equip, i la van anomenar“Naturalesa Emergent”.

El dia 30 de Març es va dur a terme l’acte de clausura, amb la presentació de les obres dels diferents participants, essent els mateixos artistes els que van explicar el procés de creació i les impressions en relació a l’exposició del Bosc Inundat. Finalment van gaudir d’un piscolabis i un petit obsequi, però el que va tenir més valor fou el fet de poder gaudir d’aquesta experiència i treballar conjuntament  per la reinserció comunitària i el canvi social.